Nastavljamo s novom aktivnošću u sklopu programa Radionice razumijevanja pročitane lektire, koji provodi Bibliobusna služba Virovitičko-podravske županije. Riječ je o aktivnost usmjerena na učenike koji pohađaju nastavu prema prilagođenom i individualiziranom programu, a cilj je pružiti dodatnu podršku u razumijevanju lektirnih djela kroz interaktivne i pristupačne metode rada. Kroz ove radionice potiče se razvoj čitateljskih navika i osnažuju komunikacijske vještine kod učenika s posebnim obrazovnim potrebama.
Navedena aktivnost pokrenuta je kao rezultat posjete knjižnici u Malmöu, u sklopu mobilnosti Erasmus+ projekta Knjižnica – inkubator jačanja kapaciteta i kreativnih ideja mladih. Tijekom boravka obišli smo i njihov bibliobus, jedini u Švedskoj koji posjećuje isključivo ustanove koje se brinu o osobama s poteškoćama. Inspirirani ovim primjerom prakse odlučili smo dio svojih aktivnosti usmjeriti i na mlade osobe s poteškoćama u čitanju kako bi i oni imali priliku razvijati čitateljske i komunikacijske vještine.
Druga radionica u sklopu ovog programa održana je 11. lipnja 2025. godine s učenicama sedmog i osmog razreda Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića Zdenci. Tijekom radionice provjeravali smo razumijevanje pročitane lektire Kod kuće je najgore autora Ephraima Kishona koristeći materijale prilagođene njihovim mogućnostima i potrebama jer su među njima bile i one koje pohađaju nastavu prema individualnom ili prilagođenom programu. Iskoristivši lijepo vrijeme tog dana, radionica je ovaj put održana u prostoru Bibliobusne službe Virovitčko-podravske županije. Učenice su radile s različitim karticama koje su sadržavale početke i nastavke rečenica, a njihov je zadatak bio povezati ih u smislene cjeline. Rečenice su se odnosile na likove, radnju i osnovne informacije iz pročitane lektire.
Na radionici su sudjelovale su i knjižničarke Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića Zdenci, kao dio aktivnosti kontinuirane edukacije knjižničnog osoblja. Edukacija je usmjerena na razvoj kompetencija u radu s mladima, jačanje uloge knjižničara u neformalnom obrazovanju te poticanje uključivanja mladih u kulturne i čitateljske programe knjižnice.
Elena Marošević