Mjesec hrvatske knjige 2024. u akcijama Bibliobusne službe Virovitičko-podravske županije

Mjesec hrvatske knjige nacionalna je manifestacija koju od 1995. godine organiziraju Knjižnice grada Zagreba, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Svake godine manifestacija je posvećena određenoj temi, a ovogodišnja tema Mjeseca hrvatske knjige je pripovijedanje, pod sloganom „Pričaj mi…“.  Želi se kao tema istaknuti upravo vrijednost pripovijedanja i kazivanja, posebice onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti, kao što su bajka ili legenda, a čiji se sadržaj, baš kao i oblik, nezaustavljivo mijenja dok putuje kroz vrijeme ili zastaje na različitim mjestima diljem svijeta.

Sukladno temi djelatnici Bibliobusne službe Virovitičko-podravske županije organizirali su  kreativne radionica za učenike nižih razreda na području Županije. Riječ je o radionicama naziva Slova u šetnji i Riječi koje pričaju. Na radionici Slova u šetnji svaka grupa dobila je jedno slovo i morala je napisati zašto je određeno slovo napustilo abecedu i što je ono radilo nakon toga, a na radionici Riječi koje pričaju svaka grupa dobila je nekoliko različitih slova i učenici su u određenom vremenu morali složiti što više riječi od ponuđenih slova zatim napisati kratku priču koja će sadržavati nekoliko prethodno složenih riječi. Ukupno se održalo osam radionica na području Županije. Radionica Slova u šetnji održala se za učenike Područne škole Bušetina (Osnovna škola Augusta Cesarca Pitomača), Područne škola Velika Črešnjevica (Osnovna škola Petra Preradovića Pitomača, Područne škola Lukač (Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Gornje Bazje) i za učenike Područne škole Pčelić (Osnovna škola Suhopolje), a radionica Riječi koje pričaju održala se za učenike Područne škole Sopje (Osnovna škola Davorina Trstenjaka Čađavica), zatim za učenike četvrtog razreda Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića Zdenci i Osnovne škole Gradina te za učenike Područne škole Josipovo (Osnovna škola Eugena Kumičića Slatina). Na taj način djeca su kroz igru poticala kreativnost i maštu, a timski radom jačali socijalne vještine te slaganjem riječi poboljšavali jezične kompetencije.

Elena Marošević